Kauden kysymys

Tällä sivulla esitettävä kysymys vastausvaihtoehtoineen on tarkoitettu kenen tahansa vastattavaksi, nimettömänä annettavan mielipiteen ilmaisemiseksi, siis eräänlaisena kansalaisfoorumin vaihtoehtona ja olomuotona. Riippumatta esimerksi puoluekannasta. Siksipä myös kysymyksen tulosten pohjalta ei tulla muodostamaan Someron Kokoomus ry:n kantaa, ei etu- eikä jälkikäteen eikä se tule millään tapaa sitomaan Someron Kokoomus ry:n omaa, itsenäisesti tapahtuvaa kannanmuodostusta.

Kansanedustajien maakuntavaaliehdokkuuksista

Maakuntavaalit käydään tammikuussa 2022. Puolueet haluavat luonnollisesti hyviä ja vetovoimaisia ehdokkaita listoillensa. Siksipä myös kansanedustajia on maakuntavaaliehdokkaina "vetureina". Vaan onko tämä hyvä asia asioiden hoitamisen takia. Voiko kansanedustaja, saatika ministeri, toimia uskottavasti maakuntavaltuutettuna, varsinkin jos Arkadianmäen hallitus / oppositio -asetelmaa heijastetaan maakuntavaltuuston mielipiteisiin, kantoihin tai päätöksiin. Kansanedustajien ajan riittävyyttä maakuntavaltuuston asioiden hoitamiseen on myös epäilty. Olisivatko kansanedustajat siis hyviä edustajia myös maakuntavaltuustoissa?

Tietenkin. Kaikki apu on aina tervetullutta.
16% 16%
Huono asia. Tulee uskottavuus- sekä ajankäyttöongelmia liikaa.
83% 83%